Reggel a bemondó örömmel osztotta meg a hírt a nagyérdeművel a mai matematika érettségivel kapcsolatban: az új (2020-as) NAT alapján most érettségiznek először a fiatalok, és az új rendszerben nem kell olyan feladatot megoldaniuk, amely komplex gondolkozást kíván.
Pont.
Pont ez a gond! Miért nyúzzuk a szegény gyerekeket a matematika oktatásával, ha nem az a cél, hogy legalább ebben az egy tantárgyban rávezetődjenek a komplex gondolkozásra, esetleg elsajátítsák ezt a képességet (újmagyarul: kompetenciát)? Ha ezt kihagyjuk a dologból akkor miért nem érjük be a számtan és mértan tanításával? Az bőven elég lenne!
Persze válasz van a költői kérdésemre: amikor a 2020-as NAT készült egy kérdést nem tettek fel a matematika-oktatás kapcsán (se): mi a célja az adott tantárgy oktatásának? Mi a célja a matematika tanításának? Most ott tartunk, hogy a meg nem válaszolásból örömhírt fabrikálunk. A következő lépés az eredménnyé tevés lesz, majd jöhet az érdemek számbavétele és elismerése....